wtorek, 27 kwietnia 2010

7.05 Miesiąc Fotografii w Bunkrze

Bunker Sztuki
Pamiętnik karalucha & inne historie
Anna Fox
7.V 2010 (piątek)
godzina 20.00
wystawa potrwa do 30.V.2010

W tym miejscu nie ma nic
kurator: Jason Evans
7.V 2010 (piątek)
godzina 20.00
wystawa potrwa do 30.V.2010

Dwie wystawy w Bunkrze Sztuki zorganizowane są w ramach Miesiąca Fotografii

Jedna z nich to pierwsza retrospektywna prezentacja prac Anny Fox, jednej z najważniejszych brytyjskich fotografek wywodzących się z nowej fali brytyjskiej kolorowej fotografii dokumentalnej lat 80.
Fotografie Anny Fox dokumentują codzienną rzeczywistość. Fascynują ją rytuały odbywające się zarówno w zaciszach domowych, jak i przestrzeni wsi i miasteczek centralnej Anglii. Fotografie Fox często zawierają elementy autobiograficzne, udostępniając oczom widza jej prywatne życie, jak również opowiadają historie z życia na rolniczym Południu. To połączenie osobistego zaangażowania połączone ze społeczną diagnozą wyróżnia prace Fox na tle twórczości innych kolorystów nowej fali. Na wystawie pokazane są projekty artystyczne z ostatnich 25 lat, łączące fotografie i wideo.
Anna Fox (1961) tworzy fotografię i wideo od ponad 20 lat. Jej prace inspirowane są brytyjską tradycją fotografii dokumentalnej i amerykańskimi Nowymi Kolorystami.




Druga to nowy, niezależny projekt brytyjskiego kuratora i artysty Jasona Evansa łączący fotografie i prace wideo, prezentujący skonstruowaną wizję lat 90. w Wielkiej Brytanii.
W latach 90. Wielka Brytania zdobyła rozgłos jako światowe centrum nieskrępowanej twórczości. Jednocześnie kraj przechodził głęboki kryzys, który przejawiał się w licznych zamieszkach i protestach.
Autorski wybór często zapomnianych zdjęć i prac wideo dokonany przez Evansa rzuca wyzwanie hasłu „Cool Britannia", które promowano w Wielkiej Brytanii w tej dekadzie. Brytyjska rzeczywistość tego czasu, dokumentowana przez prezentowane prace, to zróżnicowany okres dorastania pod rządami Thatcher, depresji spod znaku Johna Majora, narodzin alternatywnej kultury młodzieżowej, a wraz z nią nowych gatunków muzycznych takich jak rave i grunge, oraz wzrost popularności półsyntetycznych narkotyków, takich jak Ecstasy. To również czas definiowania siebie w opozycji do dominujących wartości oraz rozkwitu separatyzmu i rozszczepienia. Wiele obrazów dotyka utopijnej idei Podróżników New Age, gwałtownych zamieszek ulicznych manifestujących niezgodę na zastany stan rzeczy, alternatywnych wizji politycznych i społecznych oraz całkowicie nowej estetyki subiektywnego realizmu.

Jason Evans (1968) to osoba wymykająca się klasyfikacji: funkcjonuje zarówno jako artysta jak i fotograf komercyjny, kurator, autor tekstów, jest także wykładowcą University College for Creative Arts w Farnham. W swoim dorobku ma wystawy w Tate Britain, Tate Modern, V&A, a jego prace znajdują się w kolekcji Tate. Jako fotograf zasłynął ze zdjęć mody z początku lat 90.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz